Jouw zoekresultaat

Huurders

In enkele stappen een nieuwe woning

1: inschrijven
Je ontvangt van ons een inschrijfformulier of je vult deze online in. Met jouw antwoorden kijken we of er een goede match is tussen de woning en jou en of je bij de wensen van de verhuurder past.

De inschrijfkosten zijn 35 euro eenmalig. Bij ons hoef je dit pas bij de eerste bezichtiging te betalen. Vooraf heb je gratis toegang tot de website. Ook kunnen we je vooraf voorzien van alle woninginformatie, dus vraag gerust.

2: bezichtigen van de woning
Je krijgt een rondleiding en informatie over alle ins and outs van de woning. Je hoeft niet meteen te beslissen, denk er gerust een nachtje over. Als er vervolgens over en weer een akkoord is tussen jou en de verhuurder, dan kunnen we de woning voor je gaan reserveren.

3: reserveren van de woning
Je ontvangt per email een concept-huurovereenkomst en ook de factuur voor de borg, de huur, eventuele voorschotten op gas, water en licht en de makelaarskosten. Wij reserveren de woning alvast voor je bij ons op kantoor. Mocht je de toezegging tot huur afzeggen, dan rekenen wij 250 euro reserveringskosten. Zodra de factuur is voldaan kunnen wij de woning ook gaan reserveren bij de verhuurder.

4: screening
De door jou gemailde kopie identiteit en inkomen worden door ons gescreend. Onze bevinding en de kopieën worden doorgemaild naar de verhuurder. Niet alleen als toetsing van jou, maar ook om jou zo goed mogelijk te presenteren. Vanuit privacyoverwegingen worden jouw persoonlijke documenten uit ons systeem verwijderd.

5: tekenen, inspectie en sleuteloverdracht
De huurovereenkomst wordt doorgenomen en getekend door jou en de verhuurder. Er wordt tevens een aanvangsinspectierapport opgesteld. Hiermee kan je bij einde huur altijd aantonen hoe de woning in de beginstaat was en zo eventuele discussie voorkomen. Dit is handig want je wilt immers je borg terug. Zo ver is het echter nog lang niet. Eerst tijd voor handje schudden en het in ontvangst nemen van de sleutels van jouw nieuwe woning!

Kosten
De bemiddelingskosten worden betaald door de verhuurder. Huurders betalen alleen een vaste bijdrage, ook wel ‘kosten huurder’. Deze is bijvoorbeeld voor administratie, inschrijving, screening, naamplaatje, informatie en extra services m.b.t. de huurder. Wanneer een woning/woonruimte via of bij de verhuurrelatie van HderH wordt gehuurd, wordt deze bijdrage ad. 295,- incl. BTW bij huurder in rekening gebracht.

HderH sleuteloverdracht
  • Uitgebreid zoeken

    UItgebreide zoekopties
  • statcounter

    web
counter